museum-digitalsmb
CTRL + Y
en
Ethnological Museum of Berlin Süd- und Südostasien [I C 29472]
http://www.smb-digital.de/eMuseumPlus?service=ImageAsset&module=collection&objectId=783099&resolution=superImageResolution#568884 (Ethnologisches Museum, Staatliche Museen zu Berlin CC BY-NC-SA)
Provenance/Rights: Ethnologisches Museum, Staatliche Museen zu Berlin / Fotograf unbekannt (CC BY-NC-SA)
1 / 1 Previous<- Next->

Semar

Contact Cite this page Data sheet (PDF) Calculate distance to your current location Archived versions Mark for comparison Graph view

Description

Wayang Kaper, Wayang zu Übungszwecken für angehende dalang (Puppenspieler), Figuren sind kleiner und weniger gut gearbeitet als üblich

Semar ist die Reinkarnation des Gottes Ismaya, der Bruder von Bathara Guru, Vater dreier Söhne: Bagong, Petruk, Nalagareng.
früher war Semar ein Gott namens Ismaya, der allerdings von seinem Vater wegen seiner Gier auf die Erde strafversetzt wird und dort als Diener seine Strafe abbüßt
Semar hat noch 2 Brüder: Tejamaya und Manikmaya, die ebenfalls vom Vater als Togog (ITejamaya) auf die Erde und als Bathara Guru (Manikmaya) in die Götterwelt gesendet werden
Sammler: Pleyte, Cornelius Marinus

Material/Technique

Bambus, Haar, Leder, Bemalung, Vergoldung, Holz, Metall

Measurements

Höhe: 18,7 cm (mit Stab: 35cm); Breite: 15,5 cm

Links / Documents

Ethnological Museum of Berlin

Object from: Ethnological Museum of Berlin

The Ethnologisches Museum (Ethnological Museum) evolved from the collections of the royal cabinets of art and since its foundation in 1873 has become...

Contact the institution

[Last update: ]

Usage and citation

The textual information presented here is free for non-commercial usage if the source is named. (Creative Commons Lizenz 3.0, by-nc-sa) Please name as source not only the internet representation but also the name of the museum.
Rights for the images are shown below the large images (which are accessible by clicking on the smaller images). If nothing different is mentioned there the same regulation as for textual information applies.
Any commercial usage of text or image demands communication with the museum.